Pokhara

5 maart 2010 - Pokhara, Nepal

Tijdens het Holi festival zijn we toch maar in het hotel gebleven. Er werd op straat veel met gekleurd water gegooid. Vanaf het dak van ons hotel konden we ook mee doen. Vooral Marin en Lisan vonden dit erg leuk. 's Avonds konden we eindelijk weer het hotel uit om wat te gaan eten.

We zitten nu alweer een paar dagen in Pokhara. De reis er maar toe was lang en erg vermoeiend. Wat een slechte weg, volgens mij zijn de bospaden op de Veluwe nog beter. Omdat we achterin de bus zaten vlogen we soms de lucht vanwege de gaten. Op het busstation stonden alle mannetjes alweer klaar om ons mee te nemen naar hun hotel. En omdat we moe waren, ga je toch weer met zo'n mannetje mee. Was wel een druk mannetje en zijn hotel toch ook niet helemaal wat we zochten. Dus toch maar weer op zoek naar wat anders.

Het is hier een stuk relax-ter als in Kathmandu. We hebben ook nog niet veel gedaan. Als Marin en Lisan mogen kiezen blijven in het hotel en moeten wij ze lesgeven.

Op woensdag maar een fietst gehuurd en een stukje van Pokhara bekeken. Valt tegen met die heuvels hier. Ook de fietsen zijn niet zo goed als in Bangkok.

Verder zitten we nu te wachten totdat we de bergen in kunnen voor een trektocht. Maar alle vliegtuigen naar Jomson zitten vol, dus zondagmorgen vroeg op pad.  Hopenlijk kunnen we dan nog naar Kagbeni lopen. Als aflsuiting van de trek slapen we dan 2 nachten bij onze gids.We zijn dan de hele week niet bereikbaar. Dus tot volgende week.

1. Oscar:
    5 maart 2010
    Hey hallo, dat is leuk om zo snel weer een mailtje te krijgen.
    Ik wilde net naar huis gaan om weekend te vieren en toen kwam de mail binnen.
    Heel appart om jullie daar in de bergen te gaan sjouwen met een mooie blauwe lucht terwijl het hier sneeuw ( ja, je leest het goed!)
    Ik wil best geloven dat eea vermoeiend is maar dat zal in de loop van de tijd denk ik wel veranderen.
    Dat fietsen daar gaat je natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten, het zijn wel wat andere bergjes als hier.
    Veel plezier met de tocht naar Kagbeni en tot de volgende mail!

Groet,
    oscar
  2. sven, angela, tim en joris:
    Hallo Lisan,
    ik vond je fiets mooi.
    ik kan heel
    goed skeeleren.
    en ik vond de foto/s leuk.
    kus joris.
  3. Iris:
    5 maart 2010
    Hoi Marin Wat een leuke foto's allemaal volgens mij hebben jullie het heel erg leuk.
    Op school is het iets minder leuk want we moeten over 8 weken alweer een werkstuk afhebben van 7 hoofdstukken, wat wel erg leuk is is dat ik een waveboard heb en het al heel goed kan liefs Demi.

Hoi Lisan wat is het mooi weer bij jullie, hier sneeuwt het al weer. ben net een dagje ziek geweest maar nu gaat het wel weer {sproeipoep ).Ik heb ook een vet gaaf cool Waveboard in het rose. veel plezier nog en ik hoop gauw weer iets van jullie te horen dikke kus Iris.
  4. sven, angela, tim en joris:
    hallo marin en lisan.
    ik vind de verhalen en de mooie foto's erg leuk en mooi.
    hopelijk hebben jullie het heel erg leuk daar.
    geniet lekker daar van nu het nog kan.
    joris en zijn klasgenoten houden alle verhaaltjes
    en leuke foto's bij.
    wij kijken gespannen naar deze website om jullie te zien. en de foto's te zien.
    veel plezier nog met de volgende tocht naar kagbeni.

liefs tim, en de rest van ons gezin.

pss jullie hebben heel veel geluk met die wereldreis niet iedereen kan dat meemaken.

pss ik wou ook wel graag met jullie mee zo'n wereldreis maken tot de volgende keer.

tim.
  5. meinders:
    6 maart 2010
    hoi hoi, wat een leuke reisverhalen tot nu toe!!we lezen ze met plezier dus ga vooral door met schrijven!!

liefs anneke,rik,julia en jesse
  6. Wilma:
    6 maart 2010
    Lieve Marin en Lisan even een berichtje van opa en oma.Wat leuk dat wij de mooie foto's kunnen zien van jullie met de mooie fietsen,en wat knap dat jullie ook nog les krijgen van papa en mama.nog veel plezier en een dikke kus en knuffel van opa Leo en Oma Wilma en de groeten aan papa en mama dag lieve meiden!Veel liefs in het verre Nepal.
  7. Willie, Mirjam en Jelle:
    7 maart 2010
    Hallo Esther, Jeroen, Marin en Lisan,

Hoe is het met jullie daar in het verre Nepal?
    Wij hoorden vandaag op de verjaardag van Jara van Wilma over jullie grote avontuur en van deze site. Vandaar even deze reactie uit het verre 's-Heerenberg.
    Wij hopen dat alles goed gaat met jullie en dat jullie een hele mooie reis zullen hebben. We zullen vanaf vandaag dan ook geregeld op jullie site de reisverhalen en foto's bekijken.
    Groetjes van Willie, Mirjam en Jelle
  8. judith en tarek:
    8 maart 2010
    Hallo lieve familie, hobbelige bospaden en drukke mannetjes die hebben wij ook in het koude Nederland, maar gooien met zakjes gekleurd water , nee dat niet , het enige waarmee wij nu kunnen gooien zijn sneeuwballen , dus.... wij willen ook zo graag blote armen en de zonnebril op .... gaat nog even duren bij ons dus laten we dit maar aan jullie over GENIET en KUS van Tarek en Judith
  9. bep diepenbroek:
    8 maart 2010
    Wat een geweldige reis door al die verre landen.
    Fijn dat veel mensen er door jullie ook van mee kunnen genieten.
    Hier heeft het vandaag weer gesneeuwd en als ik jullie daar dan zo zomers gekleed rond zie fietsen...
    Veel plezier en een goed vervolg van jullie prachtige reis.
    Bep Diepenbroek vanuit een donker en koud Doetinchem.
  10. Wilma:
    9 maart 2010
    Hoi lieve kinderen,een berichtje van ons .Alles is ok en wij hopen bij jullie ook.zondag bij Jara geweest en dat was gezellig.Zijn jullie al bij het schooltje geweest?we horen het wel.Verder wensen we jullie nog een mooie reis met mooie foto's en leuke verhalen.Veel liefs en groeten van Leo en Wilma.
  11. Rogier:
    12 maart 2010
    Hi Jeroen,

Leuk om even te lezen wat jullie allemaal uitspoken. Totaal andere wereld zeg!

Have fun en wie weet tot ziens @ saint gobain
  12. Dennis, Ingeborg, Jasper en Lisa:
    12 maart 2010
    Lieve Jeroen, Esther, Marin en Lisan,

Wat geweldig om te lezen en zien wat jullie allemaal beleven.
    En wat maken jullie veel mee!
    Leuk om jullie op de foto te zien fietsen Marin en Lisan! Heel knap door al die smalle straatjes.

Jip zit nog lekker binnen bij ons en is gisteren even naar buiten geweest in een tuigje (om te wennen). Wat een gek beest is het af en toe. 's ochtends maakt hij ons om 6 uur wakker door te miauwen (gelukkig maar even, dus kunnen we daarna weer slapen) en als Jasper en Lisa uit bed zijn rent hij 10 minuten door het huis en gaat dan met van alles spelen. Het gaat dus goed met hem.

Geniet van alles wat jullie nog gaan doen!

Groetjes van fam. Bos