KL, Melaka en weer naar KL

19 juli 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een korte vlucht met op het einde een beetje turbulentie zijn we geland op KL of te wel Kuala Lumpur's budget airport. Na wat zoeken en een ijsje met de bus en taxi naar ons 4 sterren hotel. Speciaal uit gezocht voor het zwembad, dat natuurlijk dicht is vanwege een renovatie. 's Avonds wat rondgelopen en bij een Indiaas restaurant lekker murtabak gegeten. Het in Maleisië niet zo warm als in Vietnam, we hebben de 40°C ingeruild voor 32°C, maar wel met een hele hoge luchtvochtigheid van rond de 80%, het blijft zweten dus.
De volgende ochtend was erbij het ontbijt ook roti canai met curry, dit is ook een Indiaas gerecht en dit werd onze favoriet voor het ontbijt. Na het ontbijt met de metro naar Chinatown en Little India geweest en daar rondgewandeld en rondgekeken. Tussen de twee wijken ligt de oude moskee van KL. Om hier binnen te mogen, moesten we allemaal een lange jurk aan en de dames allemaal een hoofddoek om.
Op zondag zijn we eerst naar het nationaal museum geweest en daarna naar het vogelpark. We wilden ook nog naar de vlindertuin, maar daar was geen tijd meer voor.
Maandag met de bus naar Melaka gegaan en na een beetje zoeken toch een leuk hotelletje in de oude Chinese wijk gevonden. 's Middags wat rondgelopen door de oude binnenstad, langs het oude “Stadthuys” en langs oude Nederlandse graven uit de VOC tijd.
De dag erna was het weer museumtijd. We zijn naar het historische museum in het “Stadthuys” geweest, het vliegermuseum en een soort volkenmuseum over lichaams-versieringen en verminkingen.
Woensdag zijn we naar het paleis van de sultan geweest en wat oude Nederlandse graven bekeken. 's Middags nog in een rond draaiende uitkijktoren geweest. Dan kun je Melaka vanaf 80m hoogte bekijken. Ook nog een ritje gemaakt met een trishaw, een mooi versierde cyclo. Dat viel wel een beetje tegen, een ritje van een half uur was na krap 15 minuten al afgelopen. Donderdag naar Bukit China geweest. Dit is de grootste Chinese begraafplaats buiten China, met wel 25.000 graven. Ook nog een leuk boottochtje over de Sungai Melaka gemaakt.
Vrijdag zijn we weer terug gegaan naar KL. Nu een budgethotel uitgezocht wat iets meer in het centrum, dichterbij de Petronas Twintowers ligt. 's Middags naar de radiotoren geweest. Deze is 421m hoog en via een supersnelle lift mogen wij op een hoogte van 276m een rondje over het panoramadek lopen. Mooi uitzicht over KL. De volgende ochtend op tijd naar deze toren, want om de skybrigde tussen de twee torens te bekijken moet je al vroeg 1 van de 1600 kaartjes halen. Helaas waren we niet op tijd en stond de hele wachtruimte al vol. Dus toen maar naar de vlindertuin gegaan.
De volgende dag ben ik alleen nog vroeger naar de toren gegaan en mocht achteraan aansluiten en had ik na 2 uur wachten 4 kaartjes voor de skybridge. Aangezien wij er pas om 15.15 op mochten zijn we eerst naar het Petrosains museum geweest. Dit is een leuk doe en ontdek museum. En om 15.15 konden we via een lift met heel veel knopjes naar de 41st verdieping om even op een hoogte van 170m over de skybridge te lopen.
Omdat Marin vandaag de laatste schooltoets heeft gemaakt, mocht zij kiezen: of naar een grot met een tempel of naar de speeltuin achter de Twintoren. Dat werd voor ons dus een lange middag in de speeltuin. Vanavond nog even gegeten in een van de vele shoppingmalls die ze hier hebben. En morgen gaan we met de bus naar Penang.

1. bep diepenbroek:
    19 juli 2010
    Allereerst:goed zo Marin,dat je al klaar bent met je schooltoetsen.Vind het erg knap van je!
    Het is net of jullie reis steeds mooier en boeiender wordt,zoals jullie zoveel dingen bezoeken en gaan bezichtigen.
    De skybridge vind ik geweldig,maar ik denk niet dat ik dat zou durven!
    Jullie zullen wel al gehoord hebben van het noodweer dat we nu twee keer hier in de Achterhoek hebben gehad.Het ging vreselijk tekeer.
    In de buurtschap Vethuizen,onder de rook van Doetinchem,is het verschrikkelijk geweest.
    Wij hebben familie die daar woont,zo'n 500 meter van de rampcamping maar die zijn er goed afgekomen.morgen wordt het hier weer 33 graden met mogelijk weer onweer!Hoop dat het goed afloopt.
    Dit was mijn beetje nieuws.
    Een prettige reis verder en veel plezier!
    Groetjes....
  2. bea kamp:
    19 juli 2010
    Hallo allemaal.
    Goed dat marin nu ook klaar is. Wat zijn jullie hoog de lucht in geweest. Mooie foto;s zijn er weer bij gezet. Geniet nog van jullie mooie reis. Hier is het ook erg warm met zo'n erg noodweer.
    Groetjes bea en de jongens
  3. Wilma:
    20 juli 2010
    Hallo allemaal,

Fijn dat de schoolperikelen klaar zijn, dus nu echt even zonder verplichtingen op reis...hopelijk ook nog even lekker aan het strand of gaat dat niet meer lukken? Goed van Marin om te kiezen voor een speeltuin...even lekker kind zijn!

Geniet nog even van alle cultuur daar, van de warmte kunnen jullie hier ook genieten:)

Hopelijk zien of spreken wij elkaar snel weer een keer life.

Groetjes,
    Wilma
  4. Wilma:
    20 juli 2010
    Weer erg mooi allemaal, vooral die versierde fietsen. Het is een kleurrijk geheel.Marin en ook Lisan jullie zijn KANJERS,want jullie hebben alle twee heel erg goed jullie best gedaan.En heel goed dat jullie lekker naar de speeltuin zijn geweest en gewoon lekker klauteren en spelen. De toren en de brug zijn echt kei gaaf , al zou ik (mama) wel hoogtevrees hebben. wij vinden alles in een woord geweldig! Kusjes van Leo en Wilma.
  5. judith en tarek:
    22 juli 2010
    zie jullie gelukkig morgen via skype, meiden geniet van jullie vakantie, dit hebben jullie verdiend , zoveel reizen en indrukken hebben jullie opgedaan en dan moet je ook nog leren!veel liefs van judith en tarek