De laatste week

4 augustus 2010 - Bangkok, Thailand

Vanuit Langkawi weer met de boot terug naar Penang gegaan. Opnieuw naar hetzelfde hotel want tenslotte liggen als onze spullen daar nog. Het is er druk dit keer want blijkbaar is de zomervakantie ook in Maleisië begonnen.
Op vrijdag gaan we eerst maar de treintickets ophalen voor zondag en daarna met de bus naar de botanische tuin. Eerst een hele sightseeing tour door de stad, want bus 10 rijdt echt overal heen. De tuin valt wat tegen dus dan maar naar het nationaal park. Dit ligt in Teluk Bahang, ongeveer 20 km langs de kust van Penang rijden. Lekker gewandeld. Helaas is op vrijdag de wiebelhangbrug gesloten omdat het gebedsdag is, dus besluiten we op zaterdag weer het hele eind terug te gaan om alsnog deze trekking te doen. Erg leuk zo door de jungle en na ruim 2 uur wandelen komen we bij turtle eiland. De schildpadden leggen hier tussen mei en juni eieren die rond deze tijd uitkomen. Helaas zien we geen schildpadjes. Later horen we dat deze in een container verblijven. Gelukkig hieven we niet het hele eind terug te lopen want er varen ook bootjes terug. Na een bezoekje gebracht te hebben aan het bezoekerscentrum nemen we de bus terug naar het hotel om nog even te zwemmen.
Zondag is dan echt onze laatste dag in Maleisië en we hangen de hele ochtend een beetje in het hotel rond totdat we moeten uitchecken. Dan met de ferrie naar Butterworth waar we nog 2 uur moeten wachten voordat de trein komt. Dus tijd om nog even wat te eten en om 14.20 vertrekt de trein naar Bangkok. Al gauw is de trein propvol en zitten er veel mensen in het gangpad. Wanneer we echter bijna bij de grens zijn blijven alleen degene nog over die een bed hebben gereserveerd. Trein uit, douane door en een aantal stempels later zijn we dan opnieuw in Thailand. Na het eten worden onze banken omgetoverd tot brede bedden. Mooie blauwe gordijntjes ervoor en slapen maar. Vroeg wakker en dan duurt de dag nog best lang voordat we eindelijk om 14.00 uur maandagmiddag in Bangkok aankomen.
We checken in in ons 56ste en allerlaatste hotel van deze reis en gaan nog even met de skytrain naar de shoppingmall. Dinsdag zijn we met skytrain en boot naar Wat Pho waar we de liggende boeddha bekijken. Natuurlijk mag ook een bezoekje aan Kao San Road niet ontbreken en dan weer terug naar ons hotel. 's Avonds lopen we nog even langs een markt en komen zowaar nog een vriend uit Nederland tegen.
Woensdag is dan echt onze allerlaatste dag en die staat vooral in het teken van vertrek en online inchecken. Helaas lukt dat niet. Zelfs een telefoontje naar KLM heeft geen resultaat dus dan gewoon straks op tijd vertrekken naar het vliegveld voor onze vlucht van 23.20 uur naar Amsterdam!

1. Bob:
    4 augustus 2010
    Goede reis allemaal!!! Ik heb een beetje mee mogen genieten van de reis via internet. Hoop jullie snel weer te zien!!!
    Groetjes,
    Bob, Celeste en Anna
  2. sven, angela, tim en joris:
    Hoi Lieve Familie,

Bedankt voor weer een prachtig verhaal van jullie.
    Een heel goede terug reis.
    Veel liefs en tot gauw!
  3. meinders:
    4 augustus 2010
    een hele goeie terugreis!!tot snel!
  4. Jolanda&Willem:
    8 augustus 2010
    Hee Reizigers,

Wat een mooie reis hebben jullie gehad!
    En wat is het snel gegaan.
    Inmiddels zijn jullie weer geland.... en ben ik erg benieuwd hoe het met jullie is.
    Bedankt voor jullie leuke verhalen, zo waren wij ook weer een beetje op reis!
    Graag horen we jullie verhalen en foto's eens life.

Hartelijke groet,
    Jolanda & Willem