Nepal

27 februari 2010 - Kathmandu, Nepal

Vrijdag spullen gepakt en weer naar het vliegveld. Op naar Nepal. Onderweg nog een blik op de Himalaya kunnen werpen. In Kathmandu aangekomen eerst een visa moeten kopen, dat gaat hier toch even iets minder gestructureerd als in Thailand. Kost wel wat, maar dan krijg je ook wel een mooie sticker in je paspoort. Toen met de taxi naar het hotel, wat een chaos onderweg. Overal brommers en motoren die ons links en rechts voorbij scheuren, iedereen blijft toeteren en verkeersregels zijn er niet.

Vandaag met de taxi naar het centrum gegaan en daar Durbar Square, de oude binnenstad, bekeken. Wat een drukte, voetgangerszones kennen ze hier niet, auto en brommers komen je aan alle kanten toeterend voorbij. Omdat er morgen een festival is wordt Esther regelmatig bekogeld met zakjes water.

1. bea kamp:
    Hoi allemaal
    Wat hebben jullie al leuke dingen gegaan.
    Mooie foto's hebben jullie erbij zitten.
    Als remco en ik jullie foto's zitten te bekijken kunnen wij niet geloven dat jullie bijna niks aan hebben en wij de dikke trui. Wij wensen jullie heel veel plezier in napels. Groetjes remco bea jurrie en thomas
  2. Demi en Daan:
    Hoi Marin & Lisan,

Zo te zien aan de foto's is het heel mooi daar.
    We vinden het wel raar dat jullie maandag niet in de klas zitten.
    Nog heel veel plezier.

Liefs Demi & Daan
  3. judith en tarek:
    27 februari 2010
    mooie foto's die jullie hebben gestuurd, blij om te horen maar vooral zien dat het goed gaat met jullie,geniet van al het mooie dat jullie verder nog gaan zien en bedankt voor het berichtje, heel veel liefs van judith en tarek
  4. Opa en Oma:
    27 februari 2010
    We waren helemaal vergeten op jullie webblog te kijken. Maar jullie zitten inmiddels alweer in Nepal.
    Wat een mooie foto's en wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien en genoten. Geniet maar veel.
    Liefs en knuffels van Opa Kees en Oma Gonnie.
  5. Chenny:
    28 februari 2010
    Hoi, wij zijn gisteren weer terug gekomen van de vakantie. Raar hoor dat jullie weg zijn nu! Leuke foto's en verhalen van Bangkok en Kathmandu. Geniet ervan en veel mooi weer gewenst straks met wandelen!
    Groeten Martin en Chenny
    Ps Lekker die salades! ;-)))
  6. Wilma:
    Hi lieve Jeroen, Esther, Marin Lisan,

Zo te zien en te lezen zijn jullie gewoon van het ene in het andere gestapt, zonder aan iets te hoeven wennen. Heerlijk om te zien dat het allemaal goed gaat en dat jullie het allemaal fijn hebben...gaat het al beter met het lesgeven of zijn de kids slimmer...

Hier alles goed, op de terugweg vanuit Zwolle heeft Lars voor het eerst frietjes van de McDonalds gegeten..hij vond het helemaal spannend zo in de auto.

Veel plezier weer de komende dagen en ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Liefs vanuit Uithoorn
    Ton, Lars, Finn en Wilma
  7. oscar:
    hey mensen,

Leuk om al zo snel iets te lezen en te zien van jullie.
    Ongelooflijk dat jullie daar lekker in de drukte ronbanjeren in het begin van een enorm avontuur.
    Momenteel missen jullie hier niks want het weer is knudde.
    Verder gaar hier alles zijn gangetje, kijkt iedereen uit naar beter weer en gaan we morgen gewoon weer naar het werk (het verschil moet er zijn).
    Goed om te horen dat het begin alvast goed is gegeaan en geniet van de verdere vakantie.
    Tot mailens en de groeten,
    oscar
  8. Jacob:
    1 maart 2010
    Ik had een slaapdienst in het bed waarin Esther ook zoveel nachten heeft doorgebracht. En even dacht ik; "Waar zou zij vannacht geslapen hebben?"

Rare gedachte dat jullie je nu bevinden aan het eind van een rode lijn op de wereldkaart.

De tempel met het 'gezichtje' kwam me bekend voor. Ik had die foto nog bewerkt voor je afscheidskadootje. Heb je hem nog meegenomen... of had je wel genoeg bagage?

Primitief overigens: Gooien met waterzakjes... Wij hebben hier gewoon regen!
  9. groep 3:
    2 maart 2010
    Hallo vakantiegangers.
    Wij zijn vandaag weer op school.
    Samen hebben wij de foto's gezien.
    Vragen van de kinderen:
    Is het leuk daar?
    Wat doen jullie het meest?
    Hoe gaat het, met ons gaat het goed.
    Hebben jullie al vreemde dieren gezien?
    Veel plezier en een hele dikke kus van ons allemaal.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes
  10. sven, angela, tim en joris:
    2 maart 2010
    Hallo wereldreizigers,

Wat leuk om al deze berichtjes van jullie te lezen. Prachtige foto's ook.
    Gelukkig is het weer hier ook weer wat warmer aan het worden.( zijn we niet zo jaloers op jullie korte broeken meer!). Geniet lekker van jullie prachtige reis.

Veel liefs.
  11. bep diepenbroek:
    Dag lieve familie,
    Jullie kennen mij niet,maar je hebt vast wel eens gehoord van de zwemvriendin van je moeder.
    Ik had haar om jullie gegevens gevraagd omdat ik het heel interessant vind (en avontuurlijk) wat jullie gaan doen.
    Vanuit een koud nederland is het fijn kijken naar jullie foto-reportage en de verhalen te lezen.
    Ik wens jullie een hele fijne tijd en veel succes met al jullie plannen.
    Bep Diepenbroek vanuit Doetinchem.
  12. Wilma:
    hallo
  13. Wilma:
    4 maart 2010
    hallo marin en lisan, jullie hebben al veel gedaan en gezien en wat goed dat jullie les krijgen van papa en mama, heel bijzonder allemaal, hopelijk gaat het goed met jullie en nog heel veel plezier gewenst en veel liefs van opa leo en oma wilma en de groetjes aan papa en mama
  14. Wilma:
    4 maart 2010
    hallo vorige bericht was van mama en leo
  15. Bart en Sabine:
    5 maart 2010
    lieve mensen,

Wat een heerlijk avontuur hebben jullie nu al meegemaakt. Lekker vrij en genieten van al het moois en bijzonders om jullie heen.
    We hebben net jullie foto's zitten kijken en het begint bij ons meteen te kriebelen..
    We laten snel weer iets van ons horen...
    Heel veel liefs
  16. Wilma:
    5 maart 2010
    Hoi Esther Jeroen Marin en Lisan
    Ik zit hier met Judith en Tarek,want ik deed telkens
    iets fout en ik wist niet wat het was.Ben even aan het oefenen.Neem maar een borrel en een kip en voor straks lekker slapen en gezond weer op.
    Veel liefs mama Leo Tarek en Judith Doei.
  17. Henk Bolk:
    27 maart 2010
    Hallo (wereld)reizigers,het ziet er allemaal zeer fraai uit daar in den vreemde. Nog een fijne voortzetting van de reis.
    Groetjes uit Doetinchem van ons allemaal.
    Fam. Henk Bolk
  18. Paul F.:
    1 april 2010
    Esther, wat leuk om je te volgen op je reis. De verhalen en foto's zijn zeer herkenbaar. Ook ik was tijdens het "Holifestival" in Kathmandu en we hadden dus elkaar maar zo tegen kunnen komen. Voor mij een indrukwekkende korte vakantie, voor jullie "slechts" het begin van een groot en lang avontuur! Ik zal het zeker met plezier blijven volgen op deze log.