Bangkok

25 februari 2010 - Bangkok, Thailand

Dinsdag 22 februari, na lang wachten was het dan toch eindelijk zover. Eerst de auto weggebracht en de schorsing geregeld, Esther onder tussen het huurcontract geregeld. Daarna was het wachten tot eindelijk de reis kon beginnen. Vooral voor Marin en Lisan duurde het wachten lang in ons lege huis.

Op het vliegveld wachten op de rest van de familie, dus eerst nog maar even koffie drinken en de bagage inchecken. Bob kwam ook nog afscheid nemen. Met z'n allen wat gaan eten en toen was het tijd voor de tranen. Na de douane nog even wat rond lopen en dan mogen we het vliegtuig in. Na een lange nacht met weinig slaap met middenin de nacht een lekker ijsje komen we om 13.00 lokale tijd aan in een warm en zonnig Bangkok. Lekker snel door de douane en met de taxi naar het hotel. Daar meteen omgekleed en toen een rondje over Kao San Road gelopen, leuk om weer te zien.

Aan het eind van de middag dan eindelijk het zwembad op het dak opgezocht, HEERLIJK!!

's Avonds Pad Thai gegeten, Marin en Lisan toch eerst maar weer pasta. Tijdens het eten viel Lisan al bijna in slaap, dus maar snel naar het hotel om ze het bed in te gooien. Na uurtje waren ze al weer klaar wakker, jetlag? Dus toen maar een spelletje kwartet gespeeld en na een uurtje toch maar weer gaan slapen.

Woensdagochtend hebben we Marin en Lisan de eerste lessen gegeven, wel even zoeken hoe dat moet. 's Middags zijn we naar Vimanmek Mansion gegaan, een groot teakhouten paleis. Alleen bij de verkeerde steiger uit gestapt, dus dat was toch iets verder lopen dan we dachten. Wel aardig om te zien, maar niet echt bijzonder. Dan maar weer gaan zwemmen. 's Avonds lekker bij een eetstalletje gegeten.

Donderdagmiddag hadden we een fietstocht door Bangkok geboekt. Deze begon in Chinatown, dus eerst daar heen met de boot. Daar moest Lisan eerst een stukje proef-fietsen, waarna we samen met 4 andere toeristen en 2 begeleiders op de fiets door Bangkok gingen. Gaaf om door al die smalle straatjes vol met mensen en kraampjes te fietsen. Later ook nog een stukje door de klongs, kanalen, gevaren en in de buitenwijken gefietst. Aan het eind nog lekker gegeten bij een klein restaurantje aan een klong. Lisan vond het leuker dan de avond4daagse.

1. Jacob:
    27 februari 2010
    Hoezo "proeffietsen"? In Nederland fietsen kinderen bijna eerder dan dat ze kunnen lopen.

Wat een tegenstelling zeg...Die foto aan de waterkant met die hoge flats op de achtergrond. Waar oud en modern bij elkaar komen. Als of een flat uit de Bijlmer midden in Giethoorn wordt neergezet. Kun je je niet voorstellen.