Open Tour

24 juni 2010 - Nha Trang, Vietnam

Vanuit Saigon zijn we met een Open Tour ticket naar Mui Ne gegaan. Open Tour houdt in dat je een busticket koopt van Zuid naar Noord Vietnam waarbij je in verschillende plaatsen uit kan stappen en blijven en later weer verder met de bus.
In Mui Ne hebben we een 3 sterren resort aan het strand met grote kamers en een groot zwembad genomen. Dit laatste was heel erg lekker, vooral omdat de zee erg hoog en wild was en het strand heel erg smal.
De volgende dag zijn we met een jeep naar de witte en rode zandduinen gegaan. Vooral de witte zijn erg mooi, hoog en warm aan de voeten. Met een stukje plastic kun je duinen af sleeën. Dit gaat niet snel maar is wel leuk. Daarna zijn naar een vissersdorpje gereden waar Lisan een hele grote schelp gevonden heeft. Vraag: mag je deze nu wel of niet meenemen als souvenir? Na het vissersdorp rijden we naar de “Fairy Stream”, een beekje waar je op blote voeten door heen loopt. Het water komt uit het zandsteen langs de kant en zorgt voor mooi gevormde rotsen.
Omdat het wel bevalt in het resort veranderen we ons open tour ticket en besluiten we nog een dagje langer te blijven. Dus huren we weer twee brommers en gaan lekker toeren in de omgeving en 's middags regent het, dus blijven we in ons resort. Omdat onze Open Tour naar Dalat pas 's middags vertrekt hebben we 's ochtends nog lekker de tijd om wat les te geven en te zwemmen.
In Dalat komen we rond zes uur 's avonds aan. Omdat het in Mui Ne nog 35°C was, vinden we het in Dalat op 1435 meter hoogte en een temperatuur van slechts 20°C koud. Dus snel op zoek naar een hotel en naar extra kleren. De dag erna weer twee brommers gehuurd en het zomerpaleis van de laatste keizer van Vietnam bezocht. Leuk paleis in een art deco stijl, met nog de originele inrichting. Ook nog naar de bloementuin geweest en met een kabelbaan naar een pagode en een meer. Daar kan je natuurlijk ook met de brommer naar toe, maar met de kabelbaan is veel leuker. Aan het eind van de middag ook nog even lang het oude treinstation van Dalat gereden.
Op maandag met twee Easy Riders op stap. Dan ga je met lokale gidsen mee op de motor de omgeving bekijken. Hiervoor onze fleecevesten en jassen weer onderuit de rugzakken gehaald. Marin en Lisan mochten voorop en wij dus achterop. Langs fruit-, koffie- en theeplantages gereden. Ook nog een zijderupskwekerij bezocht. Deze was wel iets groter dan die in Cambodja. En natuurlijk een waterval en een paar pagodes. En als afsluiter naar het Crazy House. Een hotel in Gaudi stijl waar Marin en Lisan lekker konden ronddwalen door alle gekke kamers.
Dinsdag was het weer tijd om met onze Open Tour door te reizen. Naar Nha Trang deze keer, met de ochtendbus. 's Middags weer lekker op het strand gehangen. De dag erna hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een aquarium geweest en daarna weer naar het strand. 's Avonds nog een rondje door de stad in een cyclo gemaakt. Donderdag met de nachtbus naar Hoi An. Vooral Marin lijkt dit erg leuk. Om de dag door te komen hebben we een oude tempel bezocht en 's middags naar het waterpark. En om 19.30 vertrekt dan onze bus naar Hoi An, slaap lekker.

1. bep diepenbroek:
    26 juni 2010
    De verhalen worden steeds mooier,jullie beleven zoveel interessante en leuke dingen. Wat een heerlijk resort,ik zou daar ook wel willen zijn.
    Heel lieve foto's van jullie.
    Wat een schitterende omgeving en zoveel om te zien.
    Groeten vanuit een warm Doetinchem (26 graden,morgen en maandag 30 of meer) maar voor jullie is dit dus niet zo warm.
    Amuseer je!
  2. alexandra en sophie:
    26 juni 2010
    ziet er weer super uit, maar een kangoeroe in vietnam???
    verhalen en foto's worden inderdaad steeds meer, ik moet er al bijna vrij voor nemen.
    volgens mij vermaken jullie je nog prima.
    morgen met het schoolclubje naar slagharen.
    groetjes vanuit de parel aan de ijssel.
  3. alexandra en sophie:
    28 juni 2010
    Hoi, wat een heerlijk leven zo!!!. ik twijfel of jullie wel terug komen. sophie mist lisan erg, dus hopelijk komen jullie straks gewoon weer terug en kunnen ze samen naar groep 4.
  4. jara en loretta:
    29 juni 2010
    Hoi,
    Wat een mooie foto's. Lisan ziet er anders uit, groter geworden, anders in haar gezicht.
    Erg mooie foto's. Vooral de lachende boedha, wordt je vanzelf vrolijk van. En die legbatterij kippen!!!! Tot gauw.. Liefs Jara en Loretta
  5. judith en tarek:
    2 juli 2010
    tropisch is het hier nu ook , 38 graden, oranje kleren, voetbalgekte en een hittegolf, wat willen we nog meer, misschien ook een haljaartje naar tropische oorden, Kus voor jullie, mis jullie en veel liefs van tarek en judith