Nog een keer Nepal

26 maart 2010 - Bangkok, Thailand

Vanuit Chitwan zijn we weer naar Kathmandu gegaan. Deze keer hadden we een echte bus met goede stoelen en vering en dan valt de reis over die kapotte wegen best mee.
Eerst een paar nachten in de drukke toeristenwijk Thamel geslapen in de hotel met wifi. Dit keer ging het skypen goed, vanaf onze hotelkamer even bij praten met Nederland.
Toch blijft het een vieze, drukke stad. Op weg naar de monkey-tempel, met wel 5 apen., kwamen we bij een riviertje waar het water zwart was van de troep. En daar zitten dan nog mensen wat in te wassen. Ook hebben we Pashupatinath bezocht aan de heilige rivier waar op dat moment wel 6 lijkverbrandingen waren. En als de fik er een beetje uit is schuiven ze gewoon alles in de rivier. Ook al die slagerijen langs de kant van de weg zien er lekker uit. Niet voor niets dat we regelmatig geen vlees eten.
Verder hebben we nog de oude steden Patan en Bhaktapur bezocht. Veel oude tempels.
Na een paar nachten Thamel, de rust van de buitenwijk opgezocht en weer naar het guesthouse bij Boudhanath gegaan. Daar hebben we ook een bezoekje gebracht aan het kindertehuis Marinka Home en mee geweest naar het schooltje waar deze kinderen naar toe gaan. Erg leuk om te zien dat ze elke ochtend beginnen met ochtendgymnastiek en een gebed.

Vandaag vertrokken we naar Thailand. Helaas met een uur vertraging vanwege reparaties aan de startbaan. Goed aangekomen in Bangkok. Moregn vliegen we naar Chang Mai. Dus meer leuke verhalen zullen nog volgen.

1. Marjolein:
    26 maart 2010
    Erg leuk jullie kleurrijke ( en soms vieze) verhalen en foto's.
    Groetjes van Marjolein en familie.
  2. bep diepenbroek:
    26 maart 2010
    Alweer een mooi reisverhaal met heel kleurrijke foto's.
    Wat een totaal andere wereld!
    O Lisan en Marin,jullie oma Wilma is erg trots op jullie en ze vertelt jullie avonturen ook aan de dames van de zwemclub,die allemaal erg meeleven.
  3. Wilma:
    27 maart 2010
    Hallo,weer geweldige foto's en een spannend verhaal en leuk dat jullie naar een schooltje zijn geweest.Verder nog een mooie reis gewenst en we wachten weer op de volgende verhalen.Veel liefs van Leo en Wilma.
  4. alexandra en sophie:
    28 maart 2010
    hoi lisan de foto's zijn weer mooi. wij hebben een nieuwe categorie erbij geleerd. de aai ooi oei
    gaat het goed met jullie ja of nee
    met ons gaat het goed
    bij ons lijkt het net lente
    bij jullie ook
    bji ons kun je al bijna in korte mouwen lopen.
    groetjes aan je vader, moeder en marin. groetjes van sophie
  5. Jacob:
    28 maart 2010
    Vandaag gaat de zomertijd in. En het is nu toch echt wel lente... ook al lijkt het er vandaag even weer niet zo op. Highlight van afgelopen week in Deventer: Go Ahead verliest met 6-0 van Ajax. Deventer was even in staat van beleg. Maar alles is rustig verlopen.

Esther, je hebt verborgen talenten... Als je een olifant in bedwang kunt houden dan kun je alles aan.
    De grote wisseling heeft op het werk ondertussen plaatsgevonden. Op 15 april nemen we gepast afscheid van Alida en Hermke. Ik ga er vanuit dat je niet aanwezig zult zijn.
    Feitelijk ben je gewoon onmisbaar... we hebben al dagen een kastekort. Ik hoop dat het jullie beter vergaat.
    Wat was het hoogtepunt tot nu toe? Zijn dat de imposante gebouwen en gebeurtenissen of juist de kleine details? Ga je bij terugkomst nog een boek schrijven over jullie avonturen? Een mooie manier om de reiskosten te drukken. Ik wil wel een gesigneerd exemplaar.

Goede reis en tot een volgende keer.

Jacob
  6. judith en tarek:
    29 maart 2010
    Mooie foto,s van al die rijk versierde mensen , dat is pas echt bodypainting, kunnen wij niet aan tippen met tattoo en piercingstudio,s in Nederland, goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen in Thailand, er zullen weer mooie verhalen volgen en zeker nog een paar van die geweldige foto,s. Geniet verder van de reis door Thailand, we wachten met smart op het volgende bericht, heel veel liefs van Judith en Tarek
  7. Wilma:
    31 maart 2010
    Hallo allemaal,

Hier uit een steeds warmer Nederland. Wij genieten gelukkig ook al is het op een geheel andere wijze!! Jullie zullen ondertussen wel deze verhalen nodig hebben om terug te kijken op wat jullie allemaal al gedaan en gezien hebben! Echt al waanzig veel. En zo te horen kunnen Marin en Lisan het ook allemaal goed aan! Lars was al benieuwd of de olifanten bij jullie thuis waren, want dan wilde hij ze ook wel wassen. Wij wensen jullie weer veel plezier en hopelijk niet al te veel rammelende bussen en vieze plekken :)

Geniet er weer van!

Liefs Ton, Wilma, Lars en Finn
  8. Wilma:
    1 april 2010
    Hoi allemaal,ik had gisteren ook een reactie verstuurd,waarschijnlijk niet aangekomen.Wel leuk dat jullie een "bandenbedrijf"gefotografeerd hebben.Verder leuke kiekjes en er zullen ongetwijfeld meer volgen.Nog een fijne reis gewenst en veel liefs van ons uit een guur Doetinchem.Leo en Wilma.
  9. Wilma:
    4 april 2010
    Weer kleurrijke foto,s en een leuk verhaal .hopelijk worden jullie kliedernat,zodat jullie in die warmte lekker afkoelen tijdens de jaarwisseling.Nog een fijne tijd gewenst in Laos.nog een dikke knuffel voor jullie vieren.
    groeten van Leo en Wilma.