Cruising Noord-Thailand

5 april 2010 - Chiang Mai, Thailand

In Chiang Mai hebben we een auto gehuurd voor een week. Op maandag 29 maart zijn we naar Pai vertrokken. Onderweg zijn we gestopt bij een waterval en lekker geluncht. Toch handig zo'n eigen auto. Pai is een erg rustig stadje, vooral nu het nog laagseizoen is. Veel restaurantjes, tattooshops en mogelijkheden om overal een tour te doen. Wij hebben het lekker rustig aangedaan en zijn op eigen gelegenheid rondgereden. Bezoekje gebracht aan de memorial bridge, waterval en hotsprings.
Na 2 dagen doorgereden naar Mae Hong Son. Mooie rit door de bergen, veel haarspeldbochten. In de buurt van Mae Hong Son een dorpje bezocht waar longnecks wonen. Wel apart om te zien hoe de vrouwen erbij lopen met vaak een heleboel ringen om hun hals, maar ook om hun benen. Toch is het ook wel een beetje genant om op die manier door een dorpje te lopen.
De volgende dag door naar Mae Sariang. Onderweg gestopt om een bezoek te brengen aan een calciumgrot. Dit is één van de weinige in de wereld dus wel leuk om even te gaan kijken. De volgende dag wilden we graag een bezoek brengen aan Mae Sam Leap, een dorpje dat grenst aan Myanmar. Helaas was de weg zo slecht dat we besloten hebben om de laatste 10 km maar voor gezien te houden. Naderhand hoorden we ook dat je hiervoor een jeep nodig hebt. Halve dag dus voor niets in de auto gezeten. Op de terugweg werden we echter verrast door een ceremonie van jonge jongens die monnik worden. Geheel geschminkt en netjes gekleed worden zij op de schouders van mannen door het dorp gedragen. De oudere jongens worden in versierde auto's rondgereden totdat ze bij de tempel zijn waar ze toetreden, zie de video.
Op zaterdag zijn we doorgereden naar Lampang. Na ongeveer anderhalf uur rijden begon de auto toch wel een erg vreemd geluid te maken. Lekke band! Gelukkig konden we deze snel vervangen en onze weg vervolgen. Bezoekje gebracht aan de royal pagodes en naar de hoogste berg van Thailand gereden, Doi Inthanon, 2595m. Lekker afgekoeld want het scheelt zo 10 graden. Lampang kent ook een avondmarkt, dus hier wat rondgelopen en gegeten. De volgende dag een aantal tempels bekeken en een teakhouten woning. Ter afsluiting nog een ritje met de paardenkoets gemaakt.
Na één week en 1200 km weer terug op ons vertrouwde stekje in Chiang Mai, Top North hotel. Direct het zwembad ingedoken voor een verfrissende duik. Heerlijk!

1. bep diepenbroek:
    5 april 2010
    Bedankt dat ik van jullie reis mag meegenieten.
    Dit laatste verslag was weer geweldig interessant.
    De foto's en video zijn super.
    Hier is weer een kille pasen voorbij en van jullie verslag word ik helemaal warm en vrolijk.
    Het gaat jullie goed.
  2. Wilma:
    6 april 2010
    Hoi Marin,Lisan,Esther en Jeroen.Weer een mooi geheel van jullie activiteiten,en een leuke foto van Marin en Lisan tussen al die mooie bloemen.Krijg ook zin in warmte.Het leek net een palmpasenoptocht met die kleurrijk versierde stokken.Ze hebben wel zielige varkenskoppen in de (etalage).Nog een fijne reis.Liefs Leo en Wilma.
  3. jara en loretta:
    6 april 2010
    Hee Esther, Jeroen, Marin en Lisan.
    Bedankt voor de leuke E-Card. Vooral als erbij staat vanuit een zonnig Thailand...Extra leuk.
    Weer mooie foto's en beelden. En dan ook nog ANWB-JEROEN bellen voor het band verwisselen..
    Het gaat jullie goed, dat is fijn te lezen.
    Geniet ervan en tot gauw.
    Liefs van Jara en Loretta
  4. groep 6:
    Dag allemaal!
    Wij hebben net alle foto's en filmpjes bekeken, erg leuk!
    Vanmorgen is de kaart van Marin binnen gekomen, dank je wel meid!
    De zon begint hier ook een beetje te schijnen.
    Wij hebben vandaag de geschiedenis toets gehad. Volgende week gaan we weer naar het Ecodrome, naar de tentoonstelling kriebelbeestjes. Maar die zullen jullie daar genoeg zien denk ik!
    Veel liefs van ons allemaal
    alle kinderen van groep 6 en juf Trijnie
  5. sven, angela, tim en joris:
    WAUW!
    Weer een leuk verslag van jullie fantastische reis!
    Hier mogen we ook weer van de zon gaan genieten, was ook wel nodig na een zeer regenachtige Pasen. Geniet lekker en wij kijken alweer uit naar jullie volgende verslag...
    Veel liefs uit Zwolle, Angela, Sven, Tim en Joris.
  6. oscar:
    6 april 2010
    Hey hallo, daar is ie dan weer.
    Was een paar dagen weg met de pasen en zag jullie mail.
    Erg indrukwekkend om te lezen en te zien wat jullie allemaal in een week meemaken.
    Ik dacht dat ik veel had gedaan afgelopen week maar het haalt het niet bij jullie belevenissen.
    Lekker zeker om met een auto een week rond te toeren,kun je veel zien in een week!
    Stoere foto overigens van die auto op drie wielen, de anwb wilde zeker niet gelijk komen?
    Blijven jullie hier nou ook ongeveer een maand?
    Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Tot de volgende mail en geniet ervan!
    Groeten,

oscar