Chitwan National Park

18 maart 2010 - Chitwan National Park, Nepal

Na een dag uitrusten aan de rand van een saai zwembad met als afsluiting een fikse regenbui met hagel, en een mislukte skype-sessie, zijn we maar weer een berg gaan beklimmen. Eerst zijn we met de taxi een heel eind naar boven gegaan, maar het laatste stuk naar de top van Sarangkot, moest er weer gelopen worden. Is wel wennen als je Marin en Lisan weer zelf mee naar boven moet nemen. Helaas was het uitzicht niet zo mooi door de wolken rond de toppen van de Annapurna.

De dag erna met een nog slechtere bus over dezelfde weg naar Sauraha aan de rand van Chitwan National Park gegaan. Het is hier nog rustiger dan in Pokhara. Maar ook een stuk warmer.

Hier zijn we met een jeep het park ingegaan, zeer stoffig. Onderweg op grote afstand een paar neushoorns en krokodillen gezien. Ook nog een kanotochtje in een uitgeholde boomstam gedaan. Veel mooie vogels en een aantal krokodillen gezien. En daarna bij het olifantencentrum langs geweest. Daar stond een olifanten-tweeling.

Ook zijn we met de olifanten wezen douchen in de rivier.

Lisan heeft haar eerste tand er eindelijk uit gehaald, en Marin heeft de Nepalese tandenfee gebeld en die heeft 20 Nepalese roepies onder haar kussen gelegd.

Verder hebben we veel les gegeven, omdat er niet veel te doen is hier.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma:
    20 maart 2010
    Hoi allemaal,wat hebben jullie weer een mooie trip gemaakt en zo te zien waren de olifanten wel lief!En Lisan dat jouw tand er in Nepal uitviel is ook apart ,maar gelukkig was er een tandenfee.Hopelijk lukt het deze keer om te skypen,we willen jullie graag horen en zien.Nog een fijne reis en veel liefs van Leo en Wilma.
  2. judith en tarek:
    20 maart 2010
    super foto's en video die jullie gemaakt hebben, heerlijk die douche van de olifanten, erg mooi om te zien, wij krijgen deze douches gewoon uit de lucht, is toch iets minder, kun je inderdaad maar beter in Nepal vertoeven, mis jullie maar zie jullie hopelijk maandag via skype, liefs Judith en Tarek.
  3. Wilma:
    21 maart 2010
    Hallo Marin en Lisan,jullie zijn wel erg nat geworden,maar jullie waren daarna natuurlijk erg schoon denk ik zo.Jeroen en Esther we hebben het filmpje ook gezien erg leuk!Dat is dus gelukt.Ik hoorde van Judith dat jullie maandag gaan skypen met haar.Vanavond gaan we eten met Tiny en de rest uit Doetinchem.Veel liefs van Leo en Wilma.
  4. oscar:
    21 maart 2010
    dag mensen,
    ik slinger net op de bank mijn laptoppie aan en al weer een bericht uit het verre oosten.
    Leuk om te lezen en te zie noe jullie je daar vermaken.
    Vooral douchen met de olifanten lijkt me een gave beleving, dat doe je thuis niet zo gauw.
    Jullie zijn nu ongeveer een maand weg, gaan jullie nu binnenkort naar het volgende land?
    Jammer dat het skypen niet lukte.
    Hier gaat alles z'n gangetje.
    De lente is vandaag begonnen al kun je het aan het weer nog niet echt merken.
    De groeten en vermaak ze en wie weet een keer tot skypens?
    oscar
  5. Groep 6:
    26 maart 2010
    Hallo Marin en familie,

Het is nu vrijdag 26 maart. (Gwenda) Hoe vond je het op die olifant? (Amy) Donderdag 1 april hebben we een topotoets. (Demi N) Vond je het leuk dat de olifant water spoot? (Demi K)
    Hebben jullie daar lekker eten? (Remco)
    Is het daar lekker warm? (Amy)
    Wat is leuker > Nederland of Thailand? (Stan)
    Heb je al vrienden gemaakt? (Max)
    Heb je daar ook een school? (Lucia)
    Stinkt het daar? (Mike)
    Wat eten ze daar? (Julian)
    Wat is het leukste in Thailand? (Jermaine)
    Wat drink je daar en waar drink je uit? (Romeo)

We hebben dus heel veel vragen vanuit de klas en hopen zo spoedig mogelijk een berichtje van je te ontvangen.

Veel lieve groeten van juf Susanne en groep 6!