Angkor

1 juni 2010 - Siem Reap, Cambodja

Met een tussenstop van een nacht in Phnom Penh, omdat we geen 10 in de bus willen zitten, zijn we van Sihanouk Ville naar Seam Reap gegaan. Daar zijn we 's avonds naar een Khmer dansvoorstelling in een gezellig restaurant gegaan. Heerlijk Khmer eten, amok, en een leuke voorstelling. Omdat de voorstelling een beetje laat was, zijn we halverwege naar ons hotel gegaan.
De volgende ochtend na het ontbijt een tuktuk geregeld en naar Angkor gegaan. Dit is niet 1 tempel maar een park met meer dan 50 grote en kleine ruïnes. Sommige zijn niet meer dan een grote hoop oude stenen, maar de grootste een tempel van meer dan een 1 vierkante kilometer.
Voor de eerste dag hadden we een paar kleine tempels en ruïnes uitgezocht. Niet de grote maar wel mooie tempels. Ook hebben we nog het landmijn museum bezocht.
Na 4 ruïne complexen en het museum was het tijd om te gaan afkoelen in het zwembad bij ons hotel. Op de weg terug al een korte blik op de grote tempels kunnen werpen.
Zondag wilden we de zonsopgang bij Angkor Wat zien. Dus om vijf uur 's ochtends met de tuktuk naar Angkor. Helaas was het bewolkt, dus dat was wel jammer. Daarna Angkor Wat helemaal bekeken, van binnen en buiten. Alleen mochten Marin en Lisan niet de top van de tempel, daar mochten alleen kinderen ouder dan 12 naar boven.
Na Angkor Wat zijn we naar Angkor Thom gegaan en daar eerst de Bayon tempel met alle gezichten bekeken. Daarna hebben we bijna alle andere ruïnes van Angkor Thom gezien. 's Middags nog meer ruïnes bekeken, waaronder de tempel die voor Tomb Raider is gebruikt met de boomwortels door de tempel. Aan het eind van de middag weer even lekker afkoelen in ons zwembad.
Maandag 2 fietsen gehuurd en een beetje door Siem Reap gefietst en verder rustig aangedaan. 's Avonds weer naar de Apsara dansvoorstelling gegaan, Marin en Lisan wilden deze toch graag helemaal zien.
Dinsdagochtend toch maar weer ruïnes bekeken, waarna onze chauffeur ons naar een floating village wou brengen, maar we waren een beetje gaar van alle tempels. Dus terug naar het hotel en tijdens de regenbui lekker rustig binnen gezeten. Aan het eind van de middag nog even naar Angkor gegaan. Laatste blik op de tempels en daarna terug naar Siem Reap.
Woensdag rustig aangedaan, wat les gegeven en souvenirs gekocht. 's Middags wilden we nog gaan zwemmen maar toen ging het helaas weer regen. Het regenseizoen is nu echt begonnen. Niet dat het iedere dag regent maar wel af en toe heel hard.

Van een WK koorts is hier niets te merken, alleen soms tijdens het zappen komt er iets van voetbal voorbij. En bij sommige cafe's kun je straks alle wedstijden volgen, maar verder niks. Lekker rustig.

1. Wilma:
    11 juni 2010
    Hoi lieverds,
    We hebben het fimpje bekeken van de bamboe trein en het leek ons super gaaf om daar in te zitten,waarschijnlijk zijn jullie lekker afgekoeld. De trein ging best wel hard en de machinist zat denken we ook niet comfortabel. Dit was het weer. Veel liefs van Leo en Wilma.