Van eiland naar eiland en terug

27 juli 2010 - Penang George Town, Maleisië

In Penang hebben we opnieuw een hotel met zwembad en gelukkig is hij deze keer niet onder renovatie. Het hotel wordt aan de buitenkant geverfd dus om geen zwaaiende schilders voor je raam te hebben wordt er aangeraden om de gordijnen dicht te houden. Wat we natuurlijk niet doen want we hebben prachtig uitzicht op de Straat van Melaka. En geen schilder te zien. Op woensdag doen we een rondje door het oude centrum van George Town. George Town staat sinds 7 juli 2008 op de werelderfgoedlijst van Unesco en viert deze hele maand feest. De meeste leuke activiteiten zijn helaas niet op de dagen dat wij hier zijn, maar het centrum heeft genoeg leuks te bieden om ons te vermaken.
We beklimmen de vuurtoren voor mooi uitzicht over de stad, bezoeken fort Cornwallis en nemen een kijkje bij een aantal koloniale gebouwen. Daarna lopen we via Little India weer naar ons hotel en nemen daar een duik in het zwembad. De dag erna gaan we met de bus naar de Kek Lok Si tempel. Erg mooi tempelcomplex met wel 10.000 afbeeldingen van boeddha. Omdat we volop willen profiteren van het zwembad verblijven we daar de rest van de middag. Marin en Lisan kunnen er geen genoeg van krijgen en spelen de hele middag met andere kinderen.
Op vrijdag brengen we een bezoek aan een aantal Chinese clan huizen. Heel erg mooi en de meeste zijn net allemaal gerenoveerd.
Vanaf Penang varen we op zaterdagochtend in 3 uur naar Langkawi. Op de boot is het erg koud en helaas hebben we alle warme kleding in ons hotel in George Town achter gelaten. Gelukkig kunnen we op het dek een beetje opwarmen. Veel mensen zijn er zeeziek, dat blijft ons gelukkig bespaard. Omdat er een kwallenplaag schijnt te zijn hebben we voor de eerste 2 dagen maar een hotel met zwembad gekozen. En zoals het ons al eerder is vergaan als we aan het strand zitten; het regent. Langkawi heeft genoeg te bieden voor mensen die van watersport houden of nog allerlei uitstapjes willen maken. Wij willen vooral uitrusten en lekker aan het strand hangen.
Maar ja, als het regent is dat ook niet zo leuk. Dan maar naar Underwater world. Dit is het grootste aquariumpark van Maleisië en er zijn heel veel vissen te zien. Verder schattige pinguïns, grote roggen en natuurlijk haaien. Maandag hebben we een uitstapje gemaakt naar Gunung Machinchang. Deze berg is 705 meter hoog en bereikbaar per kabelbaan. Erg leuk, maar ontzettend stijl naar boven en beneden. Voor mensen zonder hoogtevrees is de brug die tussen 2 bergtoppen is gebouwd echt een aanrader. Natuurlijk schommelt het wel een beetje, maar je loopt dan ook op 625m boven de zeespiegel. Zelfs de skybridge van Petronas is niet zo hoog!
's Middags lekker naar het strand. We hebben voor 3 dagen een kamer met zeezicht en dat is echt het ultieme vakantiegevoel. Helaas regent het 's avonds wel weer erg hard maar de volgende dag is er een stralende zon. Dus besluiten we om de hele dag verder niets anders te doen dan luieren, boek lezen en zandkastelen bouwen. Woensdag rijden we met onze huurauto nog naar een bergtop maar door de mist zien we niets van de omgeving. Het strand aan de andere kant van het eiland is ongelooflijk wit, maar omdat ze er geen ligbedden of parasols hebben besluiten we toch maar om weer naar ons eigen strandje te gaan.
Onze laatste avond op Langkawi sluiten we af met super lekker eten, een koud biertje en een prachtige zonsondergang. Helaas gaat onze boot op donderdagmiddag weer terug naar Penang en moeten we afscheid nemen van dit geweldige strand!

1. Wilma:
    1 augustus 2010
    Hallo, weer geweldige foto's en een mooi verslag van jullie in drukwekkende reis. Marin en Lisan wat hangen jullie lekker zeg! Ook een mooie foto van Marin en Lisan aan het strand.Trouwens ook een mooi uitzicht van af de hangbrug en van uit jullie hotel kamer. In een woord GEWELDIG ! Groeten en een dikke kus van Leo en Wilma.
  2. bep diepenbroek:
    1 augustus 2010
    Dag allemaal,
    wat een indrukwekkende lijst met dingen die jullie allemaal hebben gedaan!
    Wat is het daar prachtig!
    het uitzicht op die brug zal wel geweldig zijn,maar mij krijg je er niet op!
    de twee mooie meisjes in de hangmatten hebben hun kleding helemaal daarop afgestemd.
    Hele mooie foto's.
    Gisteren hebben we een gezellig avondje gehad met opa Leo en oma Wilma,die bij ons kwamen koffiedrinken.
    Drie keer raden waar het gesprek over ging.
    Wens jullie nog veel plezier en een hele goede thuisreis en misschien: tot ziens!
  3. sven, angela, tim en joris:
    Hoi Lieve familie,
    Wat een prachige verhalen weer.
    Met even zo mooie foto's!
    Wij zijn net terug van onze vakantie....
    bijna net zo mooi als jullie reis..ha ha.
    Geniet nog even jullie laatste dagen daar en wij beginne stiekem met aftellen.
    Want jullie zijn nu echt wel lang genoeg weg geweest.

Veel liefs en tot gauw.
  4. judith en tarek:
    2 augustus 2010
    Rugtassen worden nu toch echt ingepakt voor de reis terug naar Nederland, Geniet van jullie laatste dagen in Bangkok kan verder alleen nog zeggen hoe blij ik ben dat jullie terugkomen, EEN HELE GOEDE REIS EN TOT SNEL KUS JUDITH EN TAREK
  5. Wilma, Ton Lars en Finn:
    2 augustus 2010
    De laatste mooie momenten om in jullie op te nemen en te genieten van een mooie reis. Zodra jullie terug zijn, zal het allerdaagse vast snel weer bezit van jullie nemen. Maar heerlijk om nu even te relaxen en te genieten van zulk mooi strand! Het is nu ook wel genoeg geweest om alleen maar via het internet contact te hebben he, dus nu op voor weer een leuk persoonlijk gesprek.
    Hopelijk hebben jullie een goede terugreis en geniet ngo even van de laatste dagen.

Liefs uit Uithoorn